Annapettersson!

Bra livsmedel att ha hemma ♥

Nötter - bra att äta som mellis då det innehåller bra fetter.

 

Frukt - Även det ett perfekt mellis.

 

Grönsaker - Försök att få i dig mycket grönt till  varje måltid.

 

Mandelmjölk - bättre alternativ till mjölk.

 

Havremjölk - Även det ett bättre alternativ som innehåller massa bra.

 

Frysta bär - Bra att ta en näve om du är sötsugen, perfekt att ha i smoothies.

 

Havregryn - Något som alltid finns hemma hos mig. Gröt är nyttigt och enkelt och perfekt frukost.

 

Kokosolja - Väldigt nyttigt och perfekt att ha i smoothie, steka i, ha på mackan istället för smör.

Dadlar- Bra att ha till bakning för att få fram den söta smaken!

 

bönor/kikärtor - perfekt att ha i sallader.

 

Tonfisk/makrill - enkelt, nyttigt och gott.

 

ägg - även det enkelt, nyttigt och gott. 

 

kyckling/lax - perfekt att tillaga dagen innan, lägga in i kylen så har du middagen klar.

 

spenat/broccoli/ärtor - frysta grönsaker som är nyttiga och perfekt att tina och ha till middagen.

 

 

 

♥  Skriv en matlista varje vecka och försök att ha en liten planering om vad du ska äta. På så sätt är det enklare att äta nyttigt och det tar inte upp så mycket tid att varje dag behöva tänka vad du vill äta.

 

1 november 2013 13:26 | Vardag |

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas